Sayfalar

24 Ocak 2010 Pazar

Peugeot 307cc Resimleri Peugeot Resimleri Peugeot 307 Resimleri

'90'lı yılların ortasında Mercedes SLK ile birlikte oluşan metaltavanlı otomobil pazarı yeni ürünlerle zenginleşiyor. Fransız üreticiPeugeot bu pazarın en iddialı markalarından? Firma 206 CC'nin yakaladığıbaşarılı satış rakamlarının ardından 307 modelini bu pazara hazırladı.Geçtiğimiz yıl düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan otomobilTürkiye'de 1.6 litre 110 HP, 2.0 litre 138 HP ve 2.0 litre 180 HPbenzinli motorlarla satılıyor. Otomatik vites sadece 138 HP'likversiyonda tercih edilebiliyor.

Hatchback kardeşinden farklı
307 CC'nin sadece burun tasarımı hatchback kardeşiyle benzerliktaşıyor. B ve C sütunu tamamen farklı. Ayrıca tavana ev sahipliğiyapan bagaj bölümü onu ayırıyor. 307 CC'nin 4347 mm'lik boyu hatchbackkardeşinden (4202 mm) uzun. 307 CC'yi önden incelemeye başladığımızdaklasik Peugeot tasarımı hemen dikkat çekiyor. Badem formlu farlarve geniş çamurluklar otomobile şık bir görüntü katıyor. Ailenindiğer üyeleri gibi 307 CC'nin de ön çamurlukları plastikten üretilmiş.Böylece şehir içindeki küçük çarpışmalardan kaynaklanacak onarımmaliyeti düşürülmüş. Arka bölümdeyse stop grubu en çok dikkati çekenöğe. Ledlerden oluşan petekli stoplar konsept formdan korunarakotomobilin tasarımına alınmış. Kapılarsa tüm coupe otomobillerdeolduğu gibi oldukça büyük tasarlanmış.

Kaliteli iç mekan
307 CC'nin kokpiti diğer versiyonlarla aynı tasarıma sahip. Ancakön konsolda kullanılan deri kaplama kalite hissini artırıyor. Ayrıcadireksiyon simidindeki metal parçalar ve orta konsoldaki metal görünümlüplastik sportif havayla uyuşuyor. Otomobilin sportif koltuklarıda sürüş zevkini artıran bir diğer detay. Orta konsolun en üstünecama yakın şekilde dijital bilgi ekranı yerleştirilmiş. Yol bilgisayarınınve müzik sisteminin bilgilerini bu ekrandan takip etmek mümkün.Havalandırma ızgaraları ve müzik sistemiyse daha alta konumlandırılmış.Dijital klima en altta bulunuyor. 307 CC'nin kokpitinde diğer 307'lerdeolduğu gibi çakmağa yer verilmemiş. Önde diz mesafesi yeterli ancakarkada uzun boyluların yolculuk etmesi çok zor. Otomobilin tavanıel freninin arkasındaki buton yardımıyla hiç bir manuel işleme ihtiyaçduymadan 21 saniyede açılıp kapatılıyor. 10 km/s hıza kadar tavanıaçıp kapatmak mümkün. Tavan kapalıyken 350 litre bagaj hacmi sunan307 CC'nin bagaj hacmi tavan açıldığında 204 litreye düşüyor.

Ağırlığıproblem
307 CC'nin kalbinde 206 RC'den tanıdığımız 2 litre hacminde birmotor görev yapıyor. 138 HP'lik motorun modifiye edilmiş versiyonuolan bu motor 7000 d/d'de 180 HP güç, 4750 d/d'deyse 202 Nm torküretiyor. Motorda yapılan değişikliklerin formülü şu şekilde açıklanabilir:Renault Formula 1 motorlarını geliştiren Mecachrom, silindir kapağı,emme ve egzoz manifoldlarını işlemiş... Ayrıca motora değişken supapzamanlaması sistemi ve supapları soğutmak için yağ püskürtme sistemiadapte edilmiş. Son olarak chip-tuning işlemiyle modifikasyon çalışmasıtamamlanmış. 206 RC'de etkileyici performans sunan motor 307 CC'nin1.5 tona yaklaşan ağırlığı sebebiyle gücünü gösteremiyor. Yaptığımıztestte 0'dan 100 km/s hıza 9.5 saniyede ulaştık. Alt devirlerdeçok canlı olmayan motor devir yükseldikçe gücünü hissettiriyor.Otomobilin son hızı olan 220 km/s'ye çıkışıysa oldukça çabuk gerçekleşiyor.Testimiz süresince 100 km/de 11 litre kurşunsuz benzin tüketen 307CC, 60 litrelik deposuyla 545 km'lik bir menzil sunuyor.

Ergonomi sorunu yok
307 CC'nin ciddi bir eğlence otomobili olduğunu söyleyebiliriz.Trafikte hissedilmek isteyenlerin öncelikli tercihi olmalı. Elektroniksistemlerle mükemmele yakın yol tutuş performansı gösteren otomobilinbir tek sürüş pozisyonu eleştirimizi aldı. Koltuk konumu hangi durumdaolursa olsun direksiyon yüksek kalıyor. Bu, ani manevralarda zorlukyaratabilir. 100 km/s hızla giderken yapılan ani fren sonrasındaihtiyaç duyulan mesafe sadece 37 metreydi. Peugeot 307 CC Sport'unanahtar teslim satış fiyatı 69.500.000.000 TL.

STANDART DONANIM
ABS,EBV, acil fren destek sistemi, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları,ESP, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar, aktif koltuk sırtlığı,park sensörü, ani frende otomatik yanan ikaz lambaları, uzaktankumandalı merkezi kilit, alarm+süper kilitleme, yol bilgisayarı,far yıkama sistemi, kapı tutamak sensörü, sis farları, yükseklikve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, otomatik klima. soğutmalıtorpido gözü, deri kaplı direksiyon, 17 inçlik alaşım jantlan direksiyondankumandalı radyo/CD değiştirici, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcukoltuğu, far sensörü, silecek sensörü, elektrokrom iç ayna, elektrikkumandalı camlar, elektrikli, ısıtmalı ve katlanabilir yan aynalar


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder