Sayfalar

24 Ocak 2010 Pazar

Fiat'ın Multiair teknolojisine ödül!





Fiat Punto Evo'nun kaputu altında yer alan ve Fiat Powertrain Technologies tarafından geliştirilen MultiAir motor teknolojisi, Autobest jürisi tarafından 2009 Technobest ödülüne layık görüldü. Autobest jürisi, Fiat Grubu'na ödülü motor küçültme çalışmalarının sınırsız bir bilim olduğunu kanıtladığı için verdiklerini belirtirken, MultiAir teknolojisinin emisyonları yüzde 10 azaltan fakat buna karşın motor gücünü yüzde 10, torkunu ise yüzde 15 artırabilen yenilikçi bir teknoloji olduğunu dile getirdi. Ülkemizde Aralık ayı sonunda satışa sunulan Fiat Punto Evo'nun 1.4 litre 105 HP'lik motor seçeneğinde ödüllü MultiAir teknolojisi yer alıyor.

Fiat Grubu'nun otomotiv, sanayi, denizcilik, elektrik üretimi ve demiryolu uygulamaları için motor ve şanzıman geliştirmesi, üretimi ve satışı konusunda faaliyet gösteren Fiat Powertrain Technologies (FPT) imzasını taşıyan MultiAir motor teknolojisi, Autobest jürisi tarafından "Technobest" ödülüne layık görüldü. Türkiye'nin yanı sıra Rusya, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Slovakya, Bulgaristan, Yunanistan, Ukrayna gibi ülkelerden 15 uzman gazeteciden oluşan bağımsız Autobest jürisi, Fiat Grubu'na ödülü motor küçültme çalışmalarının sınırsız bir bilim olduğunu kanıtladığı için verdiklerini özellikle vurguladı. 

FPT (Fiat Powertrain Technologies = Fiat Aktarma Organları Teknolojileri) tarafından geliştirilen ve patenti alınan MultiAir teknolojisi, öncelikle ülkemizde de satışa sunulan Fiat Punto Evo'nun kaputu altında görev almaya başladı. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla kombine edilen ve Fiat Punto Evo'da kullanılan 1.4 litre hacimli 105 HP güç üreten MultiAir motor teknolojisinin kalbinde, doğrudan giriş supapları aracılığıyla (Kısma valfini kullanmadan) havayı kontrol ederek yakıt tüketimini azaltan yeni bir elektrohidrolik supap yönetimi sistemi bulunuyor.  MultiAir teknolojisi, geliştirilmiş yanma kontrolü sayesinde emisyon değerlerini azaltılmasına yardımcı olurken bir yandan da  hem gücü hem de torku artırarak performansı iyileştirmeye yardımcı olmasıyla farklılaşıyor. Yeni MultiAir motor, Fiat'ın aynı zamanda çevreye verdiği önemi bir kez daha kanıtlamaktadır. Aynı silindir hacminde geleneksel bir benzinli motorla karşılaştırıldığında MultiAir teknolojili motorun, daha fazla güç (yüzde 10 kadar) ve tork (yüzde 15 kadar) üretirken, bir yandan da önemli ölçüde daha az CO2 (yüzde 10 kadar), daha az partikül (yüzde 40 kadar) ve daha az NOx (yüzde 60 kadar) yaydığı ölçümlenmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder